divendres, 25 d’octubre del 2013

Senyals en el (del) Camiño a Santiago

El Camí de Sant Jaume està marcat per on passa amb dues senyals diferents i equivalent: una fletxa groga, o una curculla de vieria, amb la part ample senyalant el sentit del camí. La curculla és el símbol del pelegrinatge.

Diferents senyals trobats pel camí:




pk.129,236




pk. 65,224


A menys de 600m del pk. 0,0. Si si, vam passar per aquí, montats a cavall...

Altres senyals els has d'anar trobant pel camí, com en aquesta història que us explicaré ara:

El dia de l'entrada a Santiago ens vam aixecar a les 5h del matí per recórrer els 22 km que ens separaven de la Plaça de l'Obradoiro. Vam galopar i trotar enmig de la foscor dels boscos, cavalls i genets guiats per la lluna i els frontals, i les armilles reflectants. Jo vaig perdre el meu frontal en la primera galopada.

Ens vam aturar al Monte del Gozo, però tant en Toni com jo el vam trobar estrany, si més no, molt diferent del que recordàvem. Així que, el dia després, vinguent de deixar en Toni a l'aeroport, vam parar a investigar, i si, 500m més cap allà hi havia el monument als peregrins, lloc des d'on es veuen perfectament les torres de Santiago.


En la petita ermita de San Marcos, al peu del Monte, vaig afagar una de les pedres que els pelegrins havien deixat sobre el senyal, amb la intenció de deixar-les als peus del peregrins.

I si, alguns pelegrins havien deixat pedres allà també. I em vaig trobar amb aixó:



Una premonició? 

Senyals en el camí...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser teniu alguna cosa a dir:

LES ENTRADES MÉS VISITADES DURANT LA SETMANA:

Les entrades més visitades

Trashumància 2011


Posidonia oceanica, la reina del Mediterrani

Avistament dofins llistat. Palafrugell maig 2011