dissabte, 9 de març del 2013

Vegetarians

Aquests dies de març, ha fet un any que em vaig declarar vegetariana. Ho vaig confirmar a viva veu davant familiars i amics, i ara a tots els que em lleguiu.

La raó principal de no voler menjar més carn, és per que estic totalment en contra de la producció animal actual. Us la mostro en aquest video, de la xina, on en una mena de fàbriques procesen i exporten carn animal; no tant allunyat del que es fa aquí Catalunya mateix.



El peix, ja ni m'enrecordo quan va ser l'últim que em vaig menjar... no m'ha agradat mai el peix. I les gambes i altres animalons similars, els vaig deixar en pau fa uns 5 o 6 anys.

Tanmateix, a mi m'agrada la carn. Així que vaig arribar a un acord entre cos i ment, i vaig decidir només menjar animals que haguessin viscut bé i tingut una mort digne. Llevat dels cavalls i conills, que ja no me'ls menjava abans. Durant aquest any he menjat unes costelles de senglar de l'Albera, i una pota de corder mallorquí al forn amb patates. També he menjar algunes llesques de jabugo, i les croquetes del meu pare, que són irresistibles. Un parell de vegades, en aquests últims temporals: escudella i carn d'olla.

Estic contenta del balanç. La veritat és que no hem bé gens de gust els animals morts i des que he deixat de menjar-los tant sovint, els puc mirar més a la cara, a ells i a mi mateixa.

Doncs el dia que vaig decidir no menjar més embutit, ni canalons, ni escalopes, ni milaneses, ni pernil dolç, fora els patés i el foi, ni entrecots ni filets, ni la tonyina en llauna. Ni les anxoves i els boquerons. I per atzars de la vida, aquest any no he menjat ni garotes...

Doncs aquell dia, va baixar un elefant des del Castell de Figueres fins la Rambla, on l'esperava una taula plena de fruita, i moltíssims nens i els seus pares.



Clar, que un circ ja és això: espectacle que mostra coses insòlites, i de manera temporal. Una mica l'avi de les performances actuals. Jo, he vist quatre vegades elefants desfilant per Figueres:

- dos vegades en la cavalgata de Reis.
- el que va portar en Dalí per l'Avinguda Vilallonga (o he he sommiat?)
- I aquest que va baixar per la pujada del Castell.

I algunes vegades més aparcats en el recinte firal, quan ve el Circ Americano. Aquests, que jo sàpiga, no els he vist desfilar mai, però crec que tenen una elefanta a la que si li agrada passejar per les ciutats que visita...

http://www.canal10.cat/media-gallery/mediaitem/74-un-elefant-es-passeja-per-l-escala

Recordo que en fb el tema de l'elefant desfilant no va agradar gaire als animalistes. L'etiqueta animalistes fa referència, jo ho enten així, a persones que atribueixen característiques humanes als animals, i actuen i pensen com si els animals, sense distinció, fossin persones. Això causa moltes confusions i accidents.

Aquell dia, vaig defensar l'elefant, però em remordia la consciència els milers de porcs, pollets, pollastres, vedells, conills....I vaig decidir el que ja us he dit.

Al llarg d'aquest any he conegut varis vegetarians, molts molt joves, i no he tingut massa dificultat en triar plats (pocs) sense carn les vegades que he sortit a dinar o sopar fora.

Avui, per exemple, he conegut tres vegetarians de cop. Tres i jo quatre, ens hem conegut treballant amb pells de cabra africana......construint un tambor xamànic.


Hem tingut un dia preciós.


El mestre és en Rodolphe



Hem partit d'una pell de cabra per a cada un. L'hem deixat estovar en aigua calenta, per atmoltllar-la després. La pell molla fa una olor característica, força desagradable.

Tambors a mig acabar....fins demà...

El tambor xamànic: un experiment científic relacionat amb els seus poders: aqui.






3 comentaris:

  1. Home vegeteriana total no ho sóc, però menjo molt poca carn, peix i ous.
    La veritat és que de vegades sí que et venen imatges de coses i et fan sentir amb més ganes per menjar només verdures......
    Total!! Molt interessant el tambor, jo també en vull apendre!!!
    Petons.
    Teia

    ResponElimina
  2. no me imaginaba estas industrias......
    que horror ,,,pobres animales ,,,,pero claro somos millones en querer comer cada dia,,,carne y carne,,
    por suerte ya no como tanto como cuando era joven,,pero me sigue gustando......
    que lindo tambor !!!!!!!!bravo

    ResponElimina
  3. OHHHHH....moltes gràcies per comentar!!! Em fa molta il.lusió!!!
    Teia, jo vaig començar així com tu, menjant pocs animals fins que vaig dir prou
    Titou: tienes razón: son muchos los que quieren comer carne cada dia. Si no fuera por esta manera de producir animales, no habría suficiente carne para la demanda actual. Por eso yo no juego.

    hasta prontoooo

    ResponElimina

Potser teniu alguna cosa a dir:

LES ENTRADES MÉS VISITADES DURANT LA SETMANA:

Les entrades més visitades

Trashumància 2011


Posidonia oceanica, la reina del Mediterrani

Avistament dofins llistat. Palafrugell maig 2011