diumenge, 17 de juliol del 2011

L'Avatar no sap baixar

L'altre dia a Can Janot van traslladar els cavalls del camp a la feixa, on troben més ombra i bufa la marinada. A la feixa hi ha dos tipus de padocs: els que tenen pujada (la feixa té uns 10 m de pujada i a l'altre banda hi ha un camp, en una cotat més elevada) i els que no, on tot es planer. Vaig demanar que aquest any l'Avatar estigués en un dels camps que dóna al talús, per que els poltres, mentre pugen i baixen, fan exercici i practiquen l'equilibri.

Van entrar l'Avatar en el nou padoc i el van acompanyar, portant-lo de la corda, fins a dalt del turonet, on el van deixar estar, per a que baixés quan vulgués.

En principi es va quedar a dalt.

I no va baixar

A l'hora de sopar, no va baixar

L'endemà al matí, encara estava dalt la feixa....s'havia de fer alguna cosa.

Al migdia en Ramon el va salvar, posant-li la morralla i la corda, el cavall va baixar sense problemes.

A la tarda, vaig anar a veure si descobria què passava. L'Avatar, com sempre, m'esperava i, quan vaig entrar al padoc, em va seguir. El vaig saludar, i vaig enfilar cap a la feixa. El cavall em va seguir. Vaig donar la volta a un arbre i vaig baixar per l'altre costat. Però l'Avatar va pujar cap amunt.

Quan va estar a dalt, va mirar pels costats i va iniciar la baixada. Anava tant insegur que semblava un pingüí. La va costar baixar. Em mirava com si no pogués ni pensar en baixar la feixa.

I és que, pensant, pensant, aquest l'Avatar és la primera vegada en el seus tres anys de vida que s'enfrenta a una baixada!!! Sempre, sempre, sempre ha estat en terreny planer. Mai no havia pujat ni baixat res. Bé si, una vegada també va baixar un marge, amb bastant dificultat.

El vaig convidar a pujar un altre cop, però va dir que no tenia cap interés en fer-ho i que era hora de sopar.

Avui he tornat. M'ha seguit cap a dalt. també ha vingut la Duna. Hem estat tots tres una estoneta a dalt. Ja he vist que al matí també hi havia anat ell sol. Després hem baixat. He pogut fer una foto de la indecisió: l'Avatar dubtava de passar per aquí, i ha anat a buscar un altre camí amb menys pendent per baixar



Hem pujat un parell de vegades més i baixem a trot, perque ni ell ni jo no tenim gens d'equilibri. Potser aquest exercici ens servirà als dos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser teniu alguna cosa a dir:

LES ENTRADES MÉS VISITADES DURANT LA SETMANA:

Les entrades més visitades

Trashumància 2011


Posidonia oceanica, la reina del Mediterrani

Avistament dofins llistat. Palafrugell maig 2011