dissabte, 26 de juny del 2010

l'oli d'herba de sant joan

L'Hipericum perforatum, anomenat pericó, o herba de sant Joan, és una de les meves flors silvestres preferides.

Precisament avui se m'ha ocorregut anar-la a buscar; ja l'havia ullat i sabia on trobar-la. La mateta de pericó ja havia fet totes les flors i algunes estaven pansides...més de la mitat. Tot i això, he recolectat la meitat de la mateta. I no n'he trobat més.

L'hora tampoc no era molt bona (la una del migdia), però he pensat que més valia una mica que res. En fin. Quan he arribat a casa he triat les flors més maques i les que estaven per obrir-se, i les he posat en oli d'oliva de Porcuna.

Resultat: potser, 10 mililitres d'oli. Vint com a molt. Desastre....

L'oli d'hipèric es coneix també com a oli de cop. Jo l'utilitzo en tots els cops que rebo, en rascadetes que em fa el nou gat Slip, quan em cremo pel Sol, en excemes, i en cavalls i gossos quan els salta el pèl, per quansevol motiu, i per fer fregues a les cames cansades. Ah! i molt important en les cremades!! és genial, després de la pasta de dents, és clar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser teniu alguna cosa a dir:

LES ENTRADES MÉS VISITADES DURANT LA SETMANA:

Les entrades més visitades

Trashumància 2011


Posidonia oceanica, la reina del Mediterrani

Avistament dofins llistat. Palafrugell maig 2011